Prancūzija - Lietuvos eksportuotojams aktuali informacija

2025-01-09

Nors 2024 m. leido aviacijos ir kosmoso sektoriui apskritai grįžti į veiklos ir pelningumo lygį, artimą buvusiam prieš COVID, „Airbus“ generalinis direktorius Guillaume'as Faury Prancūzijos aeronautikos ir kosmoso pramonės įmonių grupės (Gifas) naujametiniame susitikime perspėjo: „būkite atsargūs, kad aviacijos ir kosmoso pramonei nepadarytumėte to, ką padarėme automobilių pramonei“. Nepaisant neįtikėtinų galimybių, kurios laukia ateityje, jis pabrėžė, kad 2025 m. Prancūzijos aviacijos ir kosmoso bendrovėms bus kupini netikrumo. Visų pirma dėl dabartinio biudžeto neapibrėžtumo, kuris gali lemti didesnius mokesčius ir mažesnę vyriausybės paramą. Taip pat kyla pavojus, kad pramonė praras konkurencingumą tiek Prancūzijoje, tiek Europoje tuo metu, kai ji vis dar stengiasi patenkinti didelę orlaivių paklausą.

Be padidėjusių mokesčių, Prancūzijos gamintojai ypač susirūpinę, kad sumažės vyriausybės parama inovacijoms, kuri per metus sudaro apie 1 mlrd. eurų, teikiama per mokslinių tyrimų mokestinę lengvatą ir subsidijas Aeronautikos mokslinių tyrimų tarybai (Corac). Ši suma sudaro 17-19 proc. metinių pramonės mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros išlaidų, nuo kurių priklauso sektoriaus ateitis.

„Prancūzijos aviacijos ir kosmoso pramonė turi būti remiama, o ne naudojama kaip atpirkimo ožys ar melžiama karvė tuo metu, kai jai teks investuoti dideles sumas į aviacijos anglies dioksido išmetimo mažinimą“, - pabrėžė ‚Airbus‘ generalinis direktorius. Prancūzija, kartu su Jungtinėmis Valstijomis, yra vienintelė šalis, turinti praktinių žinių. Be to, aeronautika kuria darbo vietas ir vertę: iki 2024 m. bus įdarbinta 25 000 naujų darbuotojų, o perteklius sieks 30 mlrd. eurų. Tačiau visa tai gali būti suabejota, jei mums bus sudarytos kliūtys. Nekartokime to, kas nutiko automobilių pramonei, kuri nuo 10 mlrd. eurų prekybos pertekliaus 2000 m. iki 20 mlrd. eurų deficito šiandien“, - daro išvadą Guillaume'as Faury.

Be to, įmonių perkėlimo riziką labai padidino JAV pastangos sumažinti energijos sąnaudas ir skatinti užsienio investicijas. O D. Trumpo keliama naujų muitų barjerų grėsmė gali ją dar labiau padidinti, nes JAV išlieka pagrindine Prancūzijos civilinės aviacijos eksporto rinka. Prie to prisideda ir struktūriniai Europos rinkos trūkumai, kuri yra mažesnė ir labiau susiskaidžiusi nei JAV rinka, ypač kosmoso ir gynybos sektoriuose.

Informacijos šaltinis: https://www.lesechos.fr/industrie-services/air-defense/ne-faisons-pas-a-laeronautique-francaise-ce-quon-a-fait-a-lautomobile-avertit-le-patron-dairbus-2141557 

Pastabos: Aeronautikos pramonė

Parengė: 

Irena Skullerud, LR ambasados Prancūzijos Respublikoje patarėja,
tel. +33 1 4054 5054, el. paštas [email protected]


Daiva Kirkilaitė-Chetcuti, LR ambasados Prancūzijos Respublikoje komercijos atašė
tel.: +33 1 4054 5066, el. paštas [email protected]


Otilija Snieškaitė, LR ambasados Prancūzijos Respublikoje komercijos atašė,
mob. +33 7 60 52 42 58, el. paštas [email protected] 

Uždaryti

Užklausos forma

Neteisingas