Į Prancūziją eksportuojamai produkcijai nėra reikalingi veterinarijos sertifikatai. Veterinarijos sertifikatai eksportui išduodami į trečiąsias šalis eksportuojamiems gyvūnams, gyvūniniams produktams, pašarams ir kitoms Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kontroliuojamoms prekėms arba pirminis veterinarijos sertifikatas į Muitų Sąjungą išduodamas produkcijai, vežamai į ES su tikslu ją iš kitos ES šalies narės eksportuoti į trečiąją šalį (jei tai numatyta susitarimu ar memorandumu).
Prancūzija
Prancūzija svarbi Lietuvai eksporto rinka. Pagrindinės eksportuojamos prekės – lietuviškos kilmės baldai, plastikai, elektros įranga, trąšos ir mediena. Paslaugų sektoriuje Prancūzija išliko antra pagal svarbą Lietuvos eksporto rinka. Išsiskyrė transporto, verslo ir finansinių paslaugų eksportas, augęs per pastaruosius metus.
2024 m. Prancūzija buvo 11-a didžiausia Lietuvos prekių eksporto rinka, kuriai teko 2,7% (991 mln. EUR) viso Lietuvos prekių eksporto. Beveik 73% Lietuvos prekių eksporto į Prancūziją 2024 m. sudarė lietuviškos kilmės prekių eksportas, o likusią dalį (27%) – prekių reeksportas. Palyginti su 2023 m. Lietuvos prekių eksportas į Prancūziją sumažėjo 4,9%, daugiausiai dėl mineralinio kuro eksporto mažėjimo. Per 2025 m. sausio-sausio mėn. bendras Lietuvos prekių eksportas į Prancūziją palyginti su atitinkamu 2024 m. laikotarpiu didėjo 8,2% arba 6,83 mln. EUR. 2024 m. Prancūzija buvo 2-a didžiausia Lietuvos paslaugų eksporto rinka, kuriai teko 10% (2 mlrd. EUR) viso Lietuvos paslaugų eksporto. Paslaugų importas iš Prancūzijos siekė 738 mln. EUR, tai sudarė 6% viso Lietuvos paslaugų importo 2024 m., o Prancūzija buvo 6-a didžiausia tiekėja paslaugų importuotojams Lietuvoje.
LIETUVOS – PRANCŪZIJOS DVIŠALĖ PREKYBA
Prancūzijos ekonominė apžvalga, apimanti šalies BVP ir jo augimo tempus, BVP vienam gyventojui, infliacijos lygį, užimtumo rodiklius, viešųjų finansų būklę (skolą, pajamas, išlaidas), taip pat išorės sektoriaus duomenis, įskaitant eksporto apimtis ir prekybos balansą. Apžvalgoje taip pat nagrinėjama darbo rinkos dinamika, investicijų ir inovacijų tendencijos bei demografiniai pokyčiai. Duomenys leidžia susidaryti nuoseklų vaizdą apie Prancūzijos ekonomikos struktūrą ir vystymosi kryptis.
PAGRINDINIAI PRANCŪZIJOS EKONOMINIAI RODIKLIAI: STATISTA APŽVALGA ANGLŲ KALBA
Lietuva ir Prancūzija yra Europos Sąjungos narės, o tai suteikia teisę prekiaujančioms įmonėms laisvai eksportuoti ir importuoti prekes. Tai reiškia, kad vyriausybės negali riboti importuojamų arba eksportuojamų prekių kiekio arba kaip nors kitaip varžyti prekybos, įskaitant ir protekcionistinės politikos instrumentų naudojimą.
Už informacijos teikimą apie licencijas ir leidimus Europos Sąjungoje, tame tarpe ir Prancūzijoje, yra atsakingi konkrečios šalies paslaugų ir gaminių kontaktiniai centrai. Kreipiantis į kontaktų centrus, galima:
- Gauti informaciją apie reikalavimus norint įsigyti leidimams bei licencijoms;
- Gauti informaciją apie konkrečias nacionalines taisykles gaminiams, kurių nereglamentuoja ES;
- Gauti informaciją apie reikalavimus norint laikinai teikti paslaugas.
Prancūzijos paslaugų kontaktinis centras pasiekiamas šiuo adresu, gaminių kontaktinis centras (įskaitant ir statybos gaminius) pasiekiamas šiuo adresu.
VET sertifikatai
Prancūzijos e. komercijos rinka: įžvalgos ir tendencijos
Rinkos apžvalga
- 2023 m. Prancūzijos e. komercijos pardavimai siekė 160 mlrd. EUR, o tai yra 10,5% augimas nuo 2022 m.
- E. komercija sudaro apie 10% visų mažmeninės prekybos pardavimų, šis rodiklis sumažėjo nuo pandemijos laikotarpiu pasiektų 12%.
- Iki 2029 m. rinka prognozuojama išaugs iki 210 mlrd. EUR, todėl tai išlieka viena didžiausių e. prekybos rinkų Europoje.
Pirkėjų įpročiai
- 73% prancūzų perka internetu, o tai reiškia daugiau nei 50 mln. aktyvių vartotojų.
- 50% pirkėjų prieš didelius pirkinius pirmiausia atlieka paiešką internete.
- 84% pirkėjų nuo 40 iki 59 metų perka internetu, tai aktyviausia amžiaus grupė.
- Populiariausios pirkinių kategorijos:
- Mada ir avalynė – 53% pirkėjų.
- Grožio ir asmens priežiūros prekės – 39%.
- Elektronika ir buitinė technika – 26%.
- Maisto produktai ir gėrimai – 26%.
Pagrindinės e. prekybos platformos ir mažmenininkai
- Amazon.fr – didžiausia e. prekybos platforma Prancūzijoje su 6,1 mlrd. USD pardavimų.
- Shein.com – 2,4 mlrd. USD pardavimų.
- Kitos populiarios platformos:
- Veepee.fr – 1,6 mlrd. USD.
- Auchan.fr, Boulanger.com, Cdiscount.com – virš 1 mlrd. USD pajamų kiekviena.
- Populiariausios programėlės: Temu, Shein, Vinted, Amazon Shopping, Carrefour.
Apmokėjimo būdai
- Populiariausi mokėjimo metodai: „PayPal“ (83%), „Bizum“ (69%), „Google Pay“ (27%), „Apple Pay“ (19%).
- "Buy Now, Pay Later" (BNPL) auga, 60% e. parduotuvių jau siūlo šį atsiskaitymo būdą.
- Vidutinė išlaida vienam pirkiniui – 68 EUR.
Kodėl verta eksportuoti į Prancūziją?
✅ Didelė ir nuolat auganti rinka, prognozuojama, kad e. prekybos pajamos per 5 metus išaugs iki 210 mlrd. EUR.
✅ Prancūzai vertina kokybiškus importuotus produktus, ypač madą, grožio prekes ir aukštos kokybės elektroniką.
✅ Mobili prekyba dominuoja, todėl svarbu optimizuoti parduotuves telefonams.
✅ BNPL ir nemokamas pristatymas yra svarbūs pirkėjams, todėl verta pasiūlyti šias galimybes.
💡 Rekomendacijos Lietuvos verslams:
1️. Parduokite per Amazon.fr, nes ši platforma dominuoja rinkoje.
2️. Siūlykite populiarias prekes – madą, kosmetiką, elektroniką ir sveikatos priežiūros produktus.
3️. Užtikrinkite patogius mokėjimus, įskaitant „PayPal“, „Bizum“ ir BNPL sprendimus.
4️. Investuokite į skaitmeninę rinkodarą, nes 62% pirkėjų prieš pirkdami ieško informacijos internete.
Ši informacija yra pagrįsta „Statista.com“ duomenimis.
Naudingos nuorodos gali turėti praktinės naudos Lietuvos verslui eksportuojančiam arba planuojančiam eksportuoti produkciją į Prancūzijos rinką. Tai gali būti informacija apie tos šalies aktualius prekybos, eksporto ir rinkos sąlygas, mokesčių klausimus, formalius reikalavimus įmonėms, verslo kultūrą ir kt.
Inovacijų agentūra parengė ir kviečia susipažinti su pagrindine informacija apie Prancūzijos verslo kultūrą, kurią galite rasti čia.
Viešieji pirkimai – tai valstybės, savivaldybės įstaigos, organizacijos ar įmonės organizuojami prekių ar paslaugų pirkimai, kurių metu perkančioji organizacija siekia geriausiomis sąlygomis įsigyti jai reikalingas prekes ar paslaugas. Viešieji pirkimai – tai galimybė Lietuvos įmonėms žengti į Prancūzijos rinką.
Inovacijų agentūra organizavo virtualų renginį, kurio tema buvo “Kaip dalyvauti Prancūzijos viešuosiuose pirkimuose”. Šio virtualaus renginio įrašą galima pažiūrėti čia. Šio virtualaus renginio skaidres galima atsisiųsti paspaudus čia .
Valstybė, sukūrusi „haute couture“, itin didelę reikšmę teikia aprangos stiliui. Netgi menkai apmokami vadybininkai perka pačius geriausius drabužius, kuriuos jie tik gali įpirkti. Tad skoningas aprangos stilius partneriams parodys jūsų statusą ir sėkmę. Patartina vilkėti tamsų kostiumą, segėti aksesuarus. Įprastai prancūzai biure neatsilaisvina kaklaraiščio, nenusivelka švarko, jums taip pat derėtų sekti šiais pavyzdžiais.
Prancūzai ypatingą dėmesį skiria detalėms, todėl į verslo susitikimus rekomenduojama atsinešti dvejomis kalbomis sudarytas vizitines korteles – anglų ir prancūzų. Jeigu esate baigęs magistrantūrą ar doktorantūrą, įtraukite ir šią informaciją. Išmokite kuo daugiau prancūziškų frazių ir jas vartokite susitikimuose, nes į jūsų pastangas bus atsižvelgta. Diskusijų metu gali tekti pasijausti lyg dalyvautumėte intelektualiniame mūšyje -prancūzai linkę išsiaiškinti visas pasiūlymo prielaidas ir logiką, tad būkite pasiruošę aiškiai argumentuoti ir paaiškinti savo poziciją, nes už savo intelektualinius gebėjimus taip pat būsite vertinami. Derantis geriausia iškart kreiptis į žmogų, užimantį aukščiausią poziciją. Hierarchinė įmonių struktūra reiškia, kad bet kokiu atveju jūsų susitarimas su žemesnių pozicijų vadybininkais bus iš naujo aptartas ir aukštesniame lygmenyje, todėl gali tekti grįžti derėtis dar kartą. Paprastai susitikimai su tarptautiniais svečiais vyksta anglų kalba. Kita vertus, geresnių santykių tikimybė didėja, jei vartosite prancūzų kalbą. Prancūzai yra labai orientuoti į santykius, todėl asmeniniai santykiai gali būti didelis pranašumas, norint pasiekti sandorį.
Prancūzijoje labai svarbu užtikrinti, kad paskiriate susitikimus tiek verslo, tiek socialinėms progoms iš anksto. Nepriimtina tiesiog „užsukti“ pas ką nors nepranešus, nes toks elgesys bus priimtas kaip nemandagus ir nepagarbus. Būti punktualiam yra nuolatos svarbu visur, tačiau jei Prancūzijoje vėluosite 10 minučių, tai neatrodys kaip nepagarba. Prancūzai į laiką žiūri su atsipalaidavimu, tad nenustebkite, jei jūsų verslo partneris ar klientas į susitikimą gali atvykti gana vėlai nuo suplanuoto susitikimo laiko.
Susitikimuose įprasta nestipriai paspausti ranką, tačiau tai inicijuoja aukščiausią postą užimantis žmogus. Kai naujas svečias įžengia į patalpą, yra mandagu atsistoti arba suvaidinti, jog ketinate stotis. Kreipimasis vardu gali būti palaikytas nepagarba arba įkyrumu, todėl reikėtų tarti pavardę su priežodžiu „madame“ (jei tai moteris) arba „monsieur“ (jei tai vyras). Elkitės formaliai, rodykite geras manieras, nes prancūzai šioms savybėms teikia pirmenybę. Nekalbėkite apie asmeninį gyvenimą, nebūkite perdėtai draugiški. Galite pademonstruoti savo žinias apie Prancūziją, jos kultūrą, politiką – tai sudarys įspūdį, jog jūs vertinate šią šalį. Prancūzijoje nepriimtinas dovanų teikimas, geriau partnerį pakviesti į renginį arba pietų. Pietaudami nesitikėkite, jog kalba suksis apie verslą – prancūzai į maistą žiūri labai rimtai, todėl santykiai mezgami diskutuojant apie kulinariją ir vyną, tad žinios šioje srityje jums padės įgyti pasitikėjimą.