Japonija

Lietuvos eksportas į Japoniją apėmė prekes, tokias kaip optikos prietaisai, chemijos produktai, gaminiai iš mėsos ir žuvies, elektros įranga bei tabakas. Prekių eksportas į Japoniją išaugo, daugiausiai dėl chemijos ir pieno produktų augimo. Paslaugų eksportas taip pat padidėjo, ypač telekomunikacijų, kompiuterių ir informacinių paslaugų, kelionių bei kitų verslo paslaugų srityse.

 

2024 m. Japonija užėmė 44 vietą Lietuvos prekių eksporto rinkoje kuriai teko 0,3% (105 mln. EUR) viso Lietuvos prekių eksporto. Beveik 89%  Lietuvos prekių eksporto į Japoniją 2024 m. sudarė lietuviškos kilmės prekių eksportas, o likusią dalį (11%) – prekių reeksportas. Palyginti su 2023 m. Lietuvos prekių eksportas į Japoniją padidėjo 16%, daugiausiai dėl įvairių chemijos produktų ir pieno ir pieno produktų eksporto didėjimo. Per 2025 m. sausio-sausio mėn. bendras Lietuvos prekių eksportas į Japoniją palyginti su atitinkamu 2024 m. laikotarpiu didėjo 4,8% arba 432 tūkst. EUR. 2024 m. iš Lietuvos į Japoniją daugiausia buvo eksportuota telekomunikacijų, kompiuterių ir informacinių paslaugų – 51% arba 5,99 mln. EUR (36-a eksporto rinka), kelionių – 20% arba 2,32 mln. EUR (46-a eksporto rinka), kitų verslo paslaugų – 9,3% arba 1,1 mln. EUR (60-a eksporto rinka), transporto paslaugų – 5,5% arba 0,7 tūkst. EUR (72-a eksporto rinka), vyriausybės paslaugų, nenurodytų kitur – 5,1% arba 0,6 tūkst. EUR (11-a didžiausia eksporto rinka). Per 2024 m. Lietuvos paslaugų eksporto vertė į Japonijos rinką  padidėjo 166% iki 12 mln. EUR.

 LIETUVOS – JAPONIJOS DVIŠALĖ PREKYBA 

Japonijos ekonominė apžvalga, apimanti šalies BVP ir jo augimo tempus, BVP vienam gyventojui, infliacijos lygį, užimtumo rodiklius, viešųjų finansų būklę (skolą, pajamas, išlaidas), taip pat išorės sektoriaus duomenis, įskaitant eksporto apimtis ir prekybos balansą. Apžvalgoje taip pat nagrinėjama darbo rinkos dinamika, investicijų ir inovacijų tendencijos bei demografiniai pokyčiai. Duomenys leidžia susidaryti nuoseklų vaizdą apie Japonijos ekonomikos struktūrą ir vystymosi kryptis.

 PAGRINDINIAI JAPONIJOS EKONOMINIAI RODIKLIAI: STATISTA APŽVALGA ANGLŲ KALBA 

Nuo 2019 m. Vasario 1 d. įsigaliojo ES ir Japonijos susitarimas (EU-Japan EPA (Economic Partnership Agreement))

Įsigaliojus sutarčiai, nelieka beveik jokių muitų produktams abiejose ekonominėse erdvėse. Europos Komisijos skaičiavimu, tai leis ES eksportuotojams kasmet sutaupyti milijardą eurų. Briuselis, be to, tikisi ženklaus eksporto padidėjimo.

Pagal ES ir Japonijos susitarimą, bus panaikinti 10 proc. ES muitų tarifai japoniškiems automobiliams ir 3 proc. tarifai automobilių dalims. Savo ruožtu Japonija panaikins 30 proc. tarifą ES sūriui ir 15 proc. tarifą europietiškam vynui bei leis ES įmonėms dalyvauti viešuosiuose Japonijos pirkimuose. Pagal susitarimą abiejų pusių įmonės galės lengviau prieiti prie finansinių paslaugų, telekomunikacijų, internetinės prekybos ir transporto rinkų.

šaltinis

Nuo 2020 m. įsigaliojo tarifinių kvotų kiekiai tam tikriems žemės ūkio produktams pagal EPA susitarimą, daugiau informacijos rasite čia.

Iš Lietuvos į Japoniją eksportuojamai produkcijai dažnai yra reikalingos įvairios licencijos ir leidimai. Su šiais reikalavimais galite susipažinti Europos Komisijos Market Access duomenų bazėje, kuri pasiekiama šiuo adresu. Šioje duomenų bazėje įvedus šalį, į kurią ketinate eksportuoti ar jau eksportuojate produkciją ir produkto kodą sužinosite visą reikalingą informaciją apie jam taikomus reikalavimus.

VET sertifikatai

Į Japoniją eksportuojamai produkcijai – gyvūnams, gyvūniniams produktams, pašarams ir kitoms Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kontroliuojamoms prekėms gali būti reikalingi VET sertifikatai.

Su Japonijos rinkai patvirtintais VET sertifikatų pavyzdžiais galite susipažinti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos svetainėje, šiuo adresu.

Japonijos e. komercijos rinka: įžvalgos ir tendencijos

Rinkos apžvalga

  • 2023 m. Japonijos e. komercijos rinka siekė 22,7 trilijono Japonijos jenų (apie 150 mlrd. USD).
  • Iki 2029 m. prognozuojama, kad ji išaugs daugiau nei 30%, nes vis daugiau verslų pereina į skaitmeninę prekybą.
  • Mobili prekyba (m-commerce) sudarė 6,7 trilijono JPY, beveik trigubai daugiau nei prieš dešimtmetį.
  • B2B e. komercija yra labai išvystyta – 2023 m. rinka siekė 465 trilijonus JPY, sudarydama 40% visų komercinių sandorių.

Pirkėjų įpročiai

  • 53,5% Japonijos namų ūkių perka internetu, daugiausia – drabužius, elektroniką ir maisto produktus.
  • Vidutinės mėnesinės išlaidos internetiniams pirkiniams 2024 m. siekė 21,6 tūkst. JPY (apie 140 USD).
  • 68% pirkėjų nuo 30 iki 39 metų perka internetu, o vyresni nei 80 metų – tik 13,3%.
  • C2C (vartotojas vartotojui) prekyba sparčiai auga – 2023 m. ji sudarė 2,4 trilijono JPY, populiariausia kategorija – mada.

Populiariausi produktai e. prekyboje

  • Mada ir aksesuarai – 29% rinkos dalis.
  • Elektronika ir buitinė technika – 25%.
  • Žaislai, hobiai ir "pasidaryk pats" prekės – 18%.
  • Maistas ir asmens priežiūros prekės – 15%.

Pagrindinės e. prekybos platformos ir mažmenininkai

  • Amazon Japan – 562 mln. lankytojų per mėnesį.
  • Rakuten – 522 mln. lankytojų.
  • Yahoo! Shopping Japan – 94,7 mln. lankytojų.
  • Mercari (C2C prekyba) – populiari tarp jaunimo.

Apmokėjimo būdai

  • Kreditinės kortelės – 71% visų sandorių.
  • E. piniginės („Rakuten Pay“, „PayPay“) – 26% mokėjimų.
  • "Buy Now, Pay Later" (BNPL) populiarėja, jį siūlo 90% el. parduotuvių.

Kodėl verta eksportuoti į Japoniją?

✅ Didelė ir auganti e. komercijos rinka – per ateinančius 5 metus prognozuojamas didelis augimas.
✅ Japonai vertina kokybiškus užsienio produktus, ypač madą, sveikatos ir grožio prekes bei aukštos kokybės elektroniką.
✅ Išvystyta mobili prekyba ir patogūs mokėjimai, todėl būtina optimizuoti el. parduotuves mobiliems įrenginiams.
✅ C2C prekyba ir perpardavimai klesti, todėl gali būti patrauklu mažesniems verslams.

💡 Rekomendacijos Lietuvos verslams:
1️. Prekiaukite per Amazon.jp ir Rakuten, nes jos dominuoja rinkoje.
2️. Siūlykite populiarias prekes – madą, elektroniką, žaislus, grožio ir sveikatos produktus.
3️. Optimizuokite mobiliesiems – dauguma pirkėjų naudojasi telefonais apsipirkdami.
4️. Siūlykite patogius mokėjimus, įskaitant Japonijoje populiarias e. pinigines.

 

Ši informacija yra pagrįsta „Statista.com“ duomenimis.

B2Lithuania platformoje rasite Lietuvos įmonių, kurios sėkmingai eksportuoja į Japoniją.

 Peržiūrėti įmonių sąrašą 

Eksportuojate į Japoniją ir jūsų įmonės dar nėra B2Lithuania platformoje?

Registruokite savo įmonę B2Lithuania duomenų bazėje ir padidinkite savo matomumą užsienio rinkose! B2Lithuania jungia Lietuvos įmones, kurios eksportuoja į užsienio rinkas, didinant jų  matomumą tarptautiniu mastu ir suteikiant galimybę potencialiems partneriams lengvai rasti informaciją apie Lietuvos esksportuotojų produktus ir paslaugas.

 Registruotis B2Lithuania 

Lietuvoje surkurtą Robotą įsigijo Japonijos įmonė
Lithuanian Space Startup "Sensmetry" Gains Global Recognition

Lithuania – Japanese over the moon with Super Garden snacks

„Vikeda“ gamins ir eksportuos ledus į Japoniją

 

Japonijos verslo kultūra pasižymi aukštu pagarbumu, disciplina ir nuosekliu požiūriu į etiką. Pagarba yra esminis santykių elementas, todėl versle labai svarbu elgtis mandagiai ir gerbti kitų nuomonę. Pasveikinimas dažnai vyksta su giliais nusilenkimais, o rankos paspaudimas nėra įprastas. Šalyje vyrauja stipri hierarchija, kurioje prioritetas teikiamas oficialiems titulams ir aukštesnės grandies asmenims. Sprendimų priėmimas reikalauja ilgų konsultacijų su aukštesniais vadovais, todėl Japonijos verslo aplinkoje dažnai dominuoja kolektyvinis sprendimų priėmimas, nes kiekvienas asmuo turi prisidėti prie grupės gerovės, o asmeninė sėkmė nėra vertinama taip aukštai. Derybos Japonijoje paprastai yra lėtos ir apgalvotos – svarbu turėti kantrybės ir leisti laiko išklausyti įvairias nuomones bei sprendimus. Nepagrįsti skubėjimai ar skuboti sprendimai nebus vertinami. Dovanos taip pat yra svarbus verslo kultūros elementas, o dovanojimo procesas reikalauja pagarbos ir apgalvoto pasirinkimo, kad atitiktų gavėjo vertybes. Komunikacija Japonijoje yra labai diplomatiška, su dideliu dėmesiu kalbos tonui ir frazių pasirinkimui. Tylos naudojimas taip pat turi savo reikšmę, nes ji gali būti laikoma galimybe apmąstyti sprendimus ir niekada nėra interpretuojama kaip nemandagumas. Bendrai, Japonijos verslo kultūra akcentuoja atsargumą, pagarbą ir kantrybę.

Viešieji pirkimai – tai valstybės, savivaldybės įstaigos, organizacijos ar įmonės organizuojami prekių ar paslaugų pirkimai, kurių metu perkančioji organizacija siekia geriausiomis sąlygomis įsigyti jai reikalingas prekes ar paslaugas. Viešieji pirkimai – tai galimybė Lietuvos įmonėms žengti į Japonijos rinką.

Partneriai

Renginiai

Tarptautinės parodos

Uždaryti

Užklausos forma

Neteisingas