Ispanija

Didžiausią Lietuvos eksportuojamos produkcijos į Ispaniją dalį sudaro baldai, javai, plastikai ir jų dirbiniai, elektros mašinos ir įrenginiai bei mediena ir medienos dirbiniai. Ispanija yra svarbi Lietuvos prekių eksporto partnerė – 2024 m. ji buvo 17-a didžiausia Lietuvos prekių eksporto rinka.

2024 m. Ispanija buvo 17-a didžiausia Lietuvos prekių eksporto rinka, kuriai teko 1,5% (545 mln. EUR) viso Lietuvos prekių eksporto. Beveik 82%  Lietuvos prekių eksporto į Ispaniją 2024 m. sudarė lietuviškos kilmės prekių eksportas, o likusią dalį (18%) – prekių reeksportas. Palyginti su 2023 m. Lietuvos prekių eksportas į Ispaniją sumažėjo 8,4%, daugiausiai dėl javų eksporto mažėjimo. Per 2025 m. sausio-sausio mėn. bendras Lietuvos prekių eksportas į Ispaniją palyginti su atitinkamu 2024 m. laikotarpiu mažėjo 0,7% arba 289 tūkst. EUR. 2024 m. Ispanija buvo 15-a didžiausia Lietuvos paslaugų eksporto rinka, kuriai teko 2,8% (547 mln. EUR) viso Lietuvos paslaugų eksporto. Paslaugų importas iš Ispanijos siekė 373 mln. EUR, tai sudarė 3%  viso Lietuvos paslaugų importo 2024 m., o Ispanija buvo 12-a didžiausia tiekėja paslaugų importuotojams Lietuvoje.

 LIETUVOS – ISPANIJOS DVIŠALĖ PREKYBA 

Ispanijos ekonominė apžvalga, apimanti šalies BVP ir jo augimo tempus, BVP vienam gyventojui, infliacijos lygį, užimtumo rodiklius, viešųjų finansų būklę (skolą, pajamas, išlaidas), taip pat išorės sektoriaus duomenis, įskaitant eksporto apimtis ir prekybos balansą. Apžvalgoje taip pat nagrinėjama darbo rinkos dinamika, investicijų ir inovacijų tendencijos bei demografiniai pokyčiai. Duomenys leidžia susidaryti nuoseklų vaizdą apie Ispanijos ekonomikos struktūrą ir vystymosi kryptis.

 PAGRINDINIAI ISPANIJOS EKONOMINIAI RODIKLIAI: STATISTA APŽVALGA ANGLŲ KALBA 

Lietuva ir Ispanija yra Europos Sąjungos narės, o tai suteikia teisę prekiaujančioms įmonėms laisvai eksportuoti ir importuoti prekes. Tai reiškia, kad vyriausybės negali riboti importuojamų arba eksportuojamų prekių kiekio arba kaip nors kitaip varžyti prekybos, įskaitant ir protekcionistinės politikos instrumentų naudojimą.

Už informacijos teikimą apie licencijas ir leidimus Europos Sąjungoje, tame tarpe ir Ispanijoje, yra atsakingi konkrečios šalies paslaugų ir gaminių kontaktiniai centrai. Kreipiantis į kontaktų centrus, galima:

  • Gauti informaciją apie reikalavimus norint įsigyti leidimams bei licencijoms;
  • Gauti informaciją apie konkrečias nacionalines taisykles gaminiams, kurių nereglamentuoja ES;
  • Gauti informaciją apie reikalavimus norint laikinai teikti paslaugas.

Ispanijos paslaugų kontaktinis centras pasiekiamas šiuo adresu, gaminių kontaktinis centras pasiekiamas šiuo adresu.

VET sertifikatai

Į Ispaniją eksportuojamai produkcijai nėra reikalingi veterinarijos sertifikatai. Veterinarijos sertifikatai eksportui išduodami į trečiąsias šalis eksportuojamiems gyvūnams, gyvūniniams produktams, pašarams ir kitoms Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kontroliuojamoms prekėms arba pirminis veterinarijos sertifikatas į Muitų Sąjungą išduodamas produkcijai vežamai į ES su tikslu ją iš kitos ES šalies narės eksportuoti į trečiąją šalį (jei tai numatyta susitarimu ar memorandumu).

Ispanijos e. komercijos rinka: įžvalgos ir tendencijos

Rinkos apžvalga

  • 2024 m. Ispanijos e. komercijos rinka siekė 35,5 mlrd. USD, o iki 2029 m. prognozuojama, kad ji išaugs iki 56,46 mlrd. USD (+59,15%).
  • E. komercijos naudotojų skaičius 2024 m. buvo 18,72 mln., o iki 2029 m. pasieks 26,82 mln..
  • Vidutinės e. komercijos pajamos vienam vartotojui siekia 1,9 tūkst. USD, o iki 2029 m. jos padidės iki 2,1 tūkst. USD.

Pirkėjų įpročiai

  • 38% ispanų perka internetu bent kartą per mėnesį, o 18% – kartą per savaitę.
  • 73% pirkėjų naudojasi kompiuteriu apsipirkdami, o 66% – išmaniaisiais telefonais.
  • Populiariausios pirkinių kategorijos:
    • Mada (drabužiai, avalynė, aksesuarai) – 78% pirkėjų.
    • Laisvalaikio prekės (bilietai, knygos, muzika) – 78%.
    • Kelionės ir apgyvendinimas – 74%.
    • Sveikata ir grožio produktai – 66%.
    • Maisto produktai ir buitinė technika – 60%.

Pagrindinės e. prekybos platformos ir mažmenininkai

  • Amazon.es – populiariausia e. prekybos platforma, užimanti 42% rinkos dalį (4,3 mlrd. USD pajamos).
  • Shein.com – 1,7 mlrd. USD pajamos.
  • Elcorteingles.es, Mercadona.es ir Carrefour.es – svarbios vietinės platformos su daugiau nei 700 mln. USD pajamų.
  • Populiariausios programėlės: Temu, Shein, Amazon Shopping, Vinted, AliExpress.

Apmokėjimo būdai

  • Populiariausi mokėjimo metodai: „PayPal“ (83%), „Bizum“ (69%), „Google Pay“ (27%), „Apple Pay“ (19%).
  • "Buy Now, Pay Later" (BNPL) sprendimai tampa vis populiaresni – juos siūlo 60% el. parduotuvių.

Kodėl verta eksportuoti į Ispaniją?

Didelė e. komercijos rinka su prognozuojamu beveik 60% augimu per ateinančius 5 metus.
Ispanai aktyviai perka internetu, ypač madą, keliones, grožio ir buitinės technikos prekes.
Dominuoja mobilusis apsipirkimas, todėl svarbu optimizuoti el. parduotuves telefonams.
Ispanai dažnai naudojasi „Buy Now, Pay Later“ paslaugomis, todėl lankstūs mokėjimo būdai gali padidinti pardavimus.

💡 Rekomendacijos Lietuvos verslams:
1️. Prekiaukite per Amazon.es – tai dominuojanti platformos Ispanijoje.
2️. Siūlykite populiarias prekių kategorijas – mada, kelionės, grožio produktai, elektronika.
3️. Užtikrinkite patogius mokėjimus – „PayPal“, „Bizum“ ir BNPL yra svarbiausi vartotojams.
4️. Investuokite į skaitmeninę rinkodarą – socialinės medijos reklama ir influenceriai stipriai veikia ispanų pirkimo sprendimus.

 

Ši informacija yra pagrįsta „Statista.com“ duomenimis.

 

Viešieji pirkimai – tai valstybės, savivaldybės įstaigos, organizacijos ar įmonės organizuojami prekių ar paslaugų pirkimai, kurių metu perkančioji organizacija siekia geriausiomis sąlygomis įsigyti jai reikalingas prekes ar paslaugas. Viešieji pirkimai – tai galimybė Lietuvos įmonėms žengti į Estijos rinką.

Ispanijoje pagrindiniai verslą apibūdinantys principai yra veido išsaugojimas, šeima, artumas ir nenoras rizikuoti. Įprasta, kad Ispanijos verslininkai savo kolegas traktuoja kaip savo draugus. Nuo demokratijos atkūrimo 1975 m. Vertybės ir nuostatos pasikeitė. Žinoma, kad ispanai yra labiau atsipalaidavę nei kiti Europos partneriai. Jie taip pat rodo stiprų regioninį pasididžiavimą.

Hierarchija paprastai yra vertikali ir svarbi, tačiau žemiau esantys individai gali būti geresnėje padėtyje arba turėti didesnę įtaką nei aukščiau esantys. Rekomenduojama rengti susitikimus su žmonėmis, kurie yra jums lygiavertėse pareigose, ir turi profesinį statusą.

Sklandžiai verslo veiklai būtinas asmeninis ir neformalus santykių užmezgimas. Pirmenybė teikiama žodiniam bendravimui. Pietūs arba vakarienės yra idealus būdas santykiams užmegzti.

Susitikimai sutariami telefonu arba elektroniniu paštu ir turi būti patvirtinti dieną prieš. Pirmenybė teikiama susitkimams akis į akį  nei rašytiniams ar telefoniniams pokalbiams. Mažų ir vidutinių įmonių vadovai paprastai kalba tik ispanų kalba (ir galbūt jų regioninę kalbą), o mažiau nei 30 proc. didelių įmonių vadovų laisvai kalba angliškai, todėl būtina mokėti ispanų kalbą arba turėti vertėją.

Ispaniai lanksčiai žiūri į punktualumą ir susitikimų trukmę, tačiau jūs turėtumėte atvykti laiku. Šiaurės regionai yra ypač punktualūs, todėl laikykitės terminų.

Sveikindamiesi tvirtai spauskite ranką visiems, į žmones kreipkitės naudodami „Señor“ arba „Señora“, po to nurodykite žmogaus vardą ir pavardę. „Usted“ – tai oficialus būdas kreiptis į naujus žmones, tačiau jie dažnai paprašys kreiptis į juos neformaliu „Tú“. Turėtumėte vengti bučiavimosi, nebent kita šalis tai inicijuoja. Kai du vyrai gerai pažįsta vienas kitą, jie gali apsikabinti.

Venkite dovanų pirmame susitikime. Suvenyrais keiskitės vėlesnių susitikimų pabaigoje. Kalėdų ir Naujųjų metų šventėms Ispanijos įmonės siunčia savo klientams krepšelius iš įvairių maisto produktų.

Aprangos kodas yra formalus ir konservatyvus. Vyrai nešiojasi švarkus ir kaklaraiščius, nepaisant oro sąlygų, o moterys dėvi sukneles, palaidines ir sijonus.

Svarbu užmegzti asmeninius santykius su verslo partneriu, todėl verslo pokalbiai dažniausiai prasideda nuo lengvų, su verslu nesusijusių temų. Kalbėkite apie savo šeimą, Ispanijos futbolą, jei kyla tema, tačiau venkite politikos. Asmeninės savybės vertinamos labiau nei techniniai įgūdžiai ar kompetencijos.

Prezentuodami tikėkitės, kad būsite dažnai pertrauktas. Pristatymas turėtų būti išsamus, detalus, turėkite prezentaciją apie savo įmonę. Derybos paprastai būna ilgos. Reikėtų vengti paskutinės minutės klausimų ir pakartojimų. Patartina vengti konfrontacijos ar girtis savo pasiekimais. Prieš redaguojant oficialią sutartį turi būti pasiektas žodinis susitarimas.

Turėtumėte tikėtis oficialaus pokalbio. Akių kontaktas yra svarbus, tačiau gali būti pakeistas gestais, triukšmais ar šauksmais, taip rodant, kad į jus kreipiamas dėmesys. Pokalbių metu turėtumėte tikėtis daug fizinio kontakto. Atkreipkite dėmesį į neverbalinį bendravimą. Humoras yra sveikintinas, tačiau venkite įžeidinėjimų.

Verslo pietūs paprastai skirti sandorio užbaigimui, idėjoms aptarti ar kolegoms susipažinti, bet ne kalbėti apie verslą. Kviesti pusryčių reiktų ne anksčiau kaip 8 val. ryto, verslo pietūs dažniausiai prasideda 14.00 val., dažnai trunka dvi valandas. Vakarienė prasideda ne anksčiau kaip 9.30 val. Ir gali trukti iki vidurnakčio. Asmuo, kuris kviečia, turėtų sumokėti už maistą, tačiau galima sąskaitą pasidalinti. Jei už jus sumokės, ateityje sumokėti turėtumėte jūs.

 

Renginiai

Tarptautinės parodos

Uždaryti

Užklausos forma

Neteisingas